Allmänna villkor
Generellt:
Milea Lashes AB
559445-5684
Har du frågor om din order, kontakta vänligen kundtjänst på: info@milealashes.se.
Beställning av varor
Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive moms.
Betalning
Man kan betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard, American Express, Paypal och Klarna. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner STRIPE och PayPal för att garantera snabb och säker betalning. Betalningspartners som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.
Leverans
Alla ordrar skickas mellan 1-5 arbetsdagar efter lagd beställning.
Transport
Vi skickar alla paket med Postnord. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från Postnord, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur.
Ej uthämtat paket
Om en försändelse ej hämtats ut inom 14 dagar kommer den skickas tillbaka till oss. Sker detta kommer du debiteras en administrativ kostnad på 200:-SEK. Den avser ersättning för frakten (tur & retur), logistik och administrativ kostnad.
Ångerrätt
Som kund hos Milea Lashes har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan enligt Distansavtalslagen. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Vill du returnera ett köp tar du kontakt med oss till info@milealashes.se senast 14 dagar från mottagandet av varan och uppge orsak till retur.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Du måste själv bekosta returporto. Milea Lashes åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid köp av e-böcker för nedladdning finns det enligt lag en ångerrätt på 14 dagar. Ångerrätten gäller dock endast fram till när nedladdningen påbörjas. Därefter är det inte möjligt att varken returnera digitala produkter eller få pengarna tillbaka för dem.
Fel i vara
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss på info@milealashes.se, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrad att undersöka varan vid leverans. Ange Trasig vid leverans som anledning. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar.